z
Καλό καλοκαίρι 2020 για τον σταθμό μετρό της Αγίας Βαρβάρας
Κατηγορία : Αγία Βαρβάρα / Ημερομηνία Δημοσίευσης : 2019-10-10 12:00:00

Ενώ οι κάτοικοι της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας ανέμεναν τον Ιούνιο του 2019 να ανόιξουν (επιτέλους) οι νέοι σταθμοί μετρό, έπειτα από χρόνια καθυστερήσεων, πλέον, θα πρέπει και επίσημα να περιμένουν έως το καλοκαίρι του 2020.

 

Το χρονικό

 

Ο μετροπόντικας ξεκίνησε τη λειτουργία του το Σεπτέμβριο του 2013 από πηγάδι (φρέαρ) εκκίνησης στην Αγ. Βαρβάρα. Τον Ιούνιο του 2014 έφτασε στον σταθμό «Αγ. Βαρβάρα», τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς έφτασε στο σταθμό «Κορυδαλλός» και σήμερα στο σταθμό «Νίκαια».

 

metro_agia_varvara_19_1.jpg

 

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου προέβλεπε την οριστική παράδοση της Γραμμής 3 -και των έξι δηλαδή σταθμών- το δεύτερο εξάμηνο του 2017. Ωστόσο, όπως εξήγησε ο δήμαρχος Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης, οι τρείς δήμαρχοι διεκδίκησαν από την Αττικό Μετρό την τμηματική παράδοση του έργου, εξαιτίας των πολλών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι δημότες των συγκεκριμένων περιοχών και επειδή πάντοτε το ζήτημα του μετρό απασχολούσε την περιφέρεια του Πειραιά.

 

Μιλώντας για τους τρεις σταθμούς που αναμένοταν να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2019, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, είχε ανακοινώσει πως τα έργα της σήραγγας έχουν ολοκληρωθεί, ενώ σε πολύ προχωρημένο στάδιο βρίσκονται και οι σταθμοί. «Αυτοί ήταν και οι λόγοι ώστε να συμφωνηθεί η τμηματική λειτουργία του έργου», είπε ο κ. Παπαδόπουλος. «Έχουν ήδη δοθεί», όπως εξήγησε, «και οι σχετικές εντολές στη διευθύνουσα υπηρεσία και στην κοινοπραξία, ώστε να επεξεργασθούν τα καινούρια χρονοδιαγράμματα με βάση αυτή την απόφαση».

 

Ωστόσο όπως έγινε γνωστό πριν μερικούς μήνες, το μετρό -στους 3 νέους αυτούς σταθμούς- όχι μόνο δεν θα είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2019, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τις αρχές του 2020.

 

Ο λόγος που καθυστέρησε η επέκταση, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Athens Transport, είναι ένας παράπλευρος Η/Μ διαγωνισμός που αφορούσε την προμήθεια BACS (σύστημα τηλεδιοίκησης), απολύτως απαραίτητος για τη λειτουργία του έργου, είχε σταματήσει μετά από προσφυγή στο ΣτΕ.

 

Παρ'όλα αυτά, η καθυστέρηση δεν πρόκειται να σταματήσει εκεί: Χθες, ο κ. Νικόλαος Κουρέτας, νυν διευθύνων σύμβουλος της Ατιικό Μετρό επεσήμανε, κατά την ομιλία του στο Athens Investment Forum, ότι στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά το καλοκαίρι του 2020 πρόκειται να ολοκληρωθούν τρείς σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ το καλοκαίρι του 2021 ακόμη τρείς (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), ενώ στα οφέλη του έργου υπολογίζεται η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως με 115 χιλ. πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή λιμάνι – αεροδρόμιο να φθάνει τα 55 λεπτά.

 

Είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται πλέον για ένα εξεαιρετικά καθυστερημένο έργο, που έχει κάνει δύσκολη την καθημερινότητα εδώ και χρόνια των κατοίκων της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού της Νίκαιας και του Πειραιά, αντί να την απλουστεύσει.

© 2011-2022 westnews.gr, all rights reserved