z
Β. Ντηνιακός: Ο Χαϊδαριώτης έχει στο DNA του το όραμα μιας πόλης πρότυπο
Κατηγορία : Χαϊδάρι / Ημερομηνία Δημοσίευσης : 2017-02-13 10:00:00

Απαντήσεις και προτάσεις για λύσεις σε τρία μεγάλα θέματα που απασχολούν εδώ και πολλά χρόνια το Χαϊδάρι έδωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Χαϊδάρι Ξανά» Βαγγέλης Ντηνιακός και η ομάδα του σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου του δημαρχείου.

Η επέκταση του ΜΕΤΡΟ εντός του Χαϊδαρίου, η προστασία της έκτασης του στρατοπέδου με την κήρυξη του σε ιστορικό τόπο και η απόδοσή του στο Δήμο αλλά  κυρίως η ανάπλαση της προβλήτας (4) από τα ναυπηγεία στο Σκαραμαγκά ήταν τα θέματα που τέθηκαν στην συνέντευξη.

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός καλωσόρισε τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Άλλη μία φορά επανέλαβε ότι οι στόχοι της παράταξης χωρίζονται σε δύο σκέλη. Το πρώτο αφορά στο κομμάτι της καθημερινότητας των δημοτών. Η πλατφόρμα haidari-agenda  αποτελεί ένα  από τα βασικά εργαλεία  της παράταξης«Χαϊδάρι Ξανά» που συμβάλλουν σε αυτό το σκοπό. Ο άλλος στόχος είναι τα μεγάλα θέματα που απασχολούν την πόλη όπως το ΜΕΤΡΟ, το Στρατόπεδο και η ακτή Σκαραμαγκά με την  προβλήτα 4.

Συνέχισε ευχαριστώντας τους δημοσιογράφους που βρέθηκαν σε αυτή τη συνάντηση και επισήμανε πως όλοι γνωρίζουν πλέον τις θέσεις του συνδυασμού για το ρόλο που οφείλει  να έχει η αντιπολίτευση. Ένα ρόλο όπου πρωταρχικός στόχος θα είναι το άμεσο, τωρινό όφελος για την πόλη και τον Χαϊδαριώτη.

Για την επέκταση του μετρό

Τον κίνδυνο να χαθεί η μελλοντική προέκταση της γραμμής τέσσερα (4) του ΜΕΤΡΟ προς το Χαϊδάρι επισήμανε ο Βαγγέλης Ντηνιακός.

Σύντομα, όπως εξαγγέλεται θα ξεκινήσουν οι μελέτες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ με τηγ Γραμμή 4. Το ζητούμενο είναι αν  η  μελλοντική επέκταση της γραμμής 4 από τον σταθμό της Ακαδημίας οδηγηθεί προς τη λεωφόρο Αθηνών για να καταλήξει και στο Χαϊδάρι αντί για τα δύο άλλα μεγάλα οδικά δίκτυα που είναι η λεωφόρος Συγγρού, ή η οδός Πειραιώς.

Αν δεν παρακολουθήσει ο δήμος από κοντά το θέμα, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μη αναστρέψιμο.

Στην προσπάθεια του να στηρίξει την παραπάνω εξέλιξη συνέχισε λέγοντας πως το Νοέμβριο του 2016 συναντήθηκε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο του δήμου Αθηναίων Γεώργιο Αποστολόπουλο -η επέκταση του ΜΕΤΡΟ περνά εκ των πραγμάτων μέσω του Δήμου της Αθήνας- όπου και ζητήθηκε η υποστήριξη της επιλογής επέκτασης προς τη Λεωφόρο Αθηνών.

Το λόγο σε αυτό το σημείο έλαβε ο Βασίλης Καρατζαφέρης, ο οποίος επεσήμανε ότι  η περίφημη «τρομπέτα» είναι μία αναμονή που θα αφήσει η Γραμμή 4 στην οδό Ακαδημίας στο Δήμο Αθηναίων. Σε αυτό το σημείο θα δημιουργηθεί μία διακλάδωση για το πού θα πάει στην συνέχεια η γραμμή του ΜΕΤΡΟ.

Σύμφωνα με τον ίδιο η διεκδίκηση πρέπει να γίνει άμεσα γιατί η Αττικό Μετρό εκτός από την κατασκευή θα ξεκινήσει τις γεωτρήσεις και τις μελέτες για το που θα πάει η γραμμή. Αν κάποιοι δήμοι διεκδικήσουν τις μελέτες και τις γεωτρήσεις για δικό τους όφελος, όπως  για παράδειγμα ο δήμος Καλλιθέας για τη Λεωφόρο Συγγρού όπως φημολογείται, μπορεί έτσι να κατοχυρώσουν εκείνοι τη γραμμή.

Για το στρατόπεδο και την κήρυξη του σε ιστορικό τόπο

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός μετά την εισήγηση της παράταξης του προς το δημοτικό συμβούλιο και τη σχεδόν ομόφωνη απόφαση, αλλά και μετά την ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου το έτος 2015 για την κήρυξη του στρατοπέδου ως ιστορικού τόπου, συνέχισε τις πρωτοβουλίες για την επίτευξη αυτού του στόχου. Επόμενο βήμα ήταν να κατατεθεί το αντίστοιχο αίτημα στην κεντρική εξουσία. Έτσι λοιπόν,πρόσφατα κατετέθη στην αρμόδια  Υπηρεσία Νεώτερων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού το αντίστοιχο αίτημα. Παράλληλα αυτό κοινοποιήθηκε στον Υπουργό Πολιτισμού, αλλά και στη Γενική Γραμματέα Πολιτισμού.

Με το αίτημα επισυνάφθηκαν οι δύο ομόφωνες αποφάσεις ενώ κατατέθηκε παράλληλα και το ιστορικό βιβλίο του Αντώνη Φλούτζη «Χαϊδάρι, Κάστρο και Βωμός της Εθνικής Αντίστασης», στο οποίο περιγράφονται όλα τα μαρτυρικά γεγονότα εκείνης της εποχής.

Συνάντηση του Βαγγέλη Ντηνιακού και των στελεχών του, έγινε και  με τον πρόεδρο του ΑΣΔΑ και δήμαρχο Περιστερίου Αντρέα Παχατουρίδη αλλά και με τον αντιπεριφερειάρχη Σπύρο Τζόκα, όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκε το θέμα του στρατοπέδου σε πολύ ζεστό κλίμα. Ο Ανδρέας Παχατουρίδης μάλιστα τόνισε ότι ο ΑΣΔΑ θα είναι σύμμαχος σε όλη αυτή την προσπάθεια. Συνοψίζοντας, ο Βαγγέλης Ντηνιακός κατέληξε ότι μετά την απάντηση που βάση του νόμου οφείλει να δώσει εντός 40ήμερης προθεσμίας η  Υπηρεσία Νεοτέρων Μνημείων, πρέπει  οι αρμόδιοι της κεντρικής εξουσίας που όλα αυτά τα χρόνια δίνουν φρούδες υποσχέσεις, να πάρουν θέση και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Για την ανάπλαση της προβλήτας Σκαραμαγκά

Στην συνέχεια της συνέντευξης ο Βαγγέλης Ντηνιακός προχώρησε στο θέμα της ακτής Σκαραμαγκά και συγκεκριμένα του χώρου της προβλήτας 4, αναφέροντας πως πέρυσι είχε παρουσιάσει μία πρώτη εικόνα για τις ωφέλιμες χρήσεις που μπορεί αυτή να έχει.

Συγκροτήθηκε μία ομάδα από στελέχη της παράταξης «Χαϊδάρι Ξανά» η οποία ανέλαβε όλες τις πτυχές και παραμέτρους της πρότασης και κατάφερε μέσα από σκληρή δουλειά να παρουσιάσει μία λεπτομερή δουλειά αξιοποίησης του.

Πρωτεργάτης αυτής της προσπάθειας ήταν ο Χαϊδαριώτης αρχιτέκτονας Τάσος Ξουραφάς, ο οποίος έχει εμπειρία σε αντίστοιχα μεγάλα έργα στο εξωτερικό και με βάση το σύνολο των χαρακτηριστικών και των αναγκών της περιοχής, σχεδίασε  την αξιοποίηση της προβλήτας.

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός τόνισε στο σημείο αυτό πως ο Χαϊδαριώτης έχει την λέξη όραμα γραμμένη στο DNA του και πρόσθεσε πως η αξιοποίηση της προβλήτας είναι ένα έργο που ανοίγει το Χαϊδάρι και την δυτική Αθήνα στο παραλιακό μέτωπο.

Η ομάδα που ασχολήθηκε με το έργο εκτός από τον Τάσο Ξουραφά αποτελείται από την Τζένη Μπέτση επίσης αρχιτέκτονα,  τον Θανάση Ηλιοδρομίτη, Τοπογράφο Μηχανικό, τον Νεκτάριο Σαρούκο ηλεκτρολόγο μηχανικό, τον Βασίλη Καρατζαφέρη, ο οποίος πέρα από δημοτικός σύμβουλος είναι και πολιτικός μηχανικός αλλά και τον Δημήτρη Τσατσαμπά ο οποίος συμμετείχε στο πολιτικό σκέλος της πρότασης.

Τζένη Μπέτση: Εικόνα υποβάθμισης από την χρήση των ναυπηγείων

Η αρχιτέκτονας Τζένη Μπέτση, μίλησε για την γενικότερη εικόνα της περιοχής. Τόνισε πως η σημερινή εικόνα είναι εικόνα υποβάθμισης και εγκατάλειψης και οφείλεται στην εγκατάσταση της οχλούσας χρήσης της αποθήκευσης
εμπορευματοκιβωτίων.

Η πρόταση του συνδυασμού «Χαϊδάρι Ξανά» είναι μία προσπάθεια να αντιστραφεί αυτή η εικόνα. Αφορά σε μίας μεγάλης κλίμακας ανάπλασης της περιοχής με νέες χρήσεις και δραστηριότητες που θα απομακρύνουν τις οχλούσες χρήσεις
που υπάρχουν.  Θα αναβαθμίσουν ποιοτικά το οικιστικό περιβάλλον και την ζωή των δημοτών τόσο του Χαϊδαρίου όσο και της ευρύτερης περιοχής. Οπότε η προσπάθεια αυτή έχει υπερτοπικό χαρακτήρα. Μπορεί να είναι το βασικό
θεμέλιο και η απαρχή της αντιστροφής της έως τώρα πορείας προς την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής.

Θάνος Ηλιοδρομίτης:  Περιθώριο για πολλές χρήσης τα 220 στρέμματα της προβλήτας

Ο τοπογράφος Θάνος Ηλιοδρομίτης από τη πλευρά του έκανε μία ιστορική αναδρομή τονίζοντας πως από τότε που ξεκίνησαν τα έργα για το ναυπηγείο, η περιοχή που έσφυζε από ζωή, παρουσίασε μία εικόνα ερημοποίησης. Για να
δείξει το μέγεθος της υπό ανάδειξη προβλήτας, την συνέκρινε την πλατεία του δημαρχείου επισημαίνοντας πως είναι 50 φορές μεγαλύτερη. Σύμφωνα με τον ίδιο η έκταση είναι αυτή τη στιγμή 220 στρέμματα και αφήνει περιθώριο για
παρά πολλές χρήσεις, πολλές επεμβάσεις.

Τάσος Ξουράφας: Ο χώρος επιτρέπει την δημιουργία προοπτικών

Ο βασικός δημιουργός του έργου, αρχιτέκτονας Τάσος Ξουραφάς στην παρουσίαση του έδειξε εικόνες για το πως μπορεί να είναι το μέλλον της περιοχής.

Συγκεκριμένα, δημιουργία αθλητικών χώρων, πρασίνου, μαρίνας, πάρκινγκ 400 θέσεων, ποδηλατοδρόμου, θεάτρου-συναυλιακού χώρου, χώρων περιπάτου, χώρων εστίασης, ναυταθλητικού ομίλου και πολλών ακόμα δράσεων, ο χώρος αυτός
μπορεί να δώσει πολλά στο δήμο και στην Δυτική Αθήνα.

Επισήμανε πως όλες οι κτηριακές εγκαταστάσεις μπορούν να γίνουν υπόγεια για να μην επηρεαστεί η εικόνα της περιοχής, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει και ένας χώρος ιστορικής μνήμης-μουσείο, όπου ο επισκέπτης θα μπορούσε να δει όλη αυτή την ιστορική εξέλιξη της περιοχής.

Η πρόταση  σύμφωνα με τον ίδιο διαχέεται από  μία κατεξοχήν πράσινη φιλοσοφία. Το 50% του έργου θα είναι χώροι πρασίνου, ενώ ενεργειακά ο στόχος θα είναι να γίνει  ο χώρος αυτόνομος  στο σύνολο του. Θα υπάρχει και
σταθμός ειδικών μετρήσεων ρύπων καθώς σε κοντινή απόσταση βρίσκονται τα διυλιστήρια, ενώ θα δημιουργηθεί και μετεωρολογικός σταθμός.

Νεκτάριος Σαρούκος: Χώρος φιλικός προς το περιβάλλον

Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Νεκτάριος Σαρούκος από τη μεριά του στάθηκε στην ενεργειακή αυτάρκεια του έργου τονίζοντας πως σε συγκεκριμένα σημεία έχει προβλεφθεί η δημιουργία φωτοβολταϊκών πάνελ.

Αυτό θα μπορούσε να δώσει αυτονομία σε όλο το έργο, ενώ αν υπάρχει πλεόνασμα θα μπορούσε να δίνει ακόμα και ρεύμα στην ΔΕΗ. Στόχος είναι ένα κατεξοχήν  φιλικό προς το περιβάλλον έργο.


Βασίλης Καρατζαφέρης: Θα αλλάξει ο χάρτης αν το Χαϊδάρι εκμεταλλευτεί το έργο

Ο Βασίλης Καρατζαφέρης ανέφερε πως αν γίνει το έργο και κινητοποιηθούν όλοι, ο χάρτης στην δυτική Αθήνα θα αλλάξει ριζικά. Επισήμανε πως είναι αυτονόητο να λύνεις τα καθημερινά προβλήματα της πόλης, αλλά υπάρχουν και
τα οράματα που οφείλουμε όλοι να έχουμε για το Χαϊδάρι.

Βαγγέλης Ντηνιακός: Σημαντική η υπερτοπικότητα του έργου

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός πήρε το λόγο για να εξηγήσει  με ποιους τρόπους μπορεί να χρηματοδοτηθεί η ανάπλαση.

Ανέφερε  ότι το σημαντικότερο από τα προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι το γνωστό  «πακέτο Γιούνκερ». Σύντομα πρόκειται να δημιουργηθεί το «Ταμείο Υποδομών» για την απορρόφηση μέρους των κοδυλίων του πακέτου. Σε
αυτή την περίπτωση ενδεχομένως η χρηματοδότηση να βασιστεί σε ένα κομμάτι και στο μοντέλο των ΣΔΙΤ.

Επίσης από το πρόγραμμα του ΑΣΔΑ της «Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης-Ο.Χ.Ε»  θα μπορούσε  το Χαϊδάρι να αποκομίσει ένα κομμάτι του ποσού.

Τα παραπάνω συζητήθηκαν άλλωστε στη συνάντηση-παρουσίαση του παραπάνω έργου τόσο με τον πρόεδρο του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Δυτικής Αθήνας Ανδρέα Παχατουρίδη όσο και με τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα Σπύρο Τζόκα.

Είναι πολύ σημαντικό να αναδειχθεί η υπερτοπικότητα και η γενικότερη αξία και σημασία ενός τέτοιου έργου ώστε τα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα να εγκρίνουν και την τελική χρηματοδότησή του. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από τη συμμαχία-σύμπραξη όλων των φορέων (Περιφέρεια, ΑΣΔΑ,Ταμείων, φορείς Κεντρικής Εξουσίας).

Πολύ σημαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι οι χρηματοδοτήσεις αυτές λήγουν το 2020, κάτι που καθιστά ακόμη πιο αναγκαία καταρχήν την άμεση επίλυση του ιδιοκτησιακού.

Κλείνοντας, όλες αυτές οι ενέργειες δεν έρχονται σε αντίθεση με το θέμα του προσφυγικού. Η αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες ήταν, είναι και θα είναι δεδομένη. Όλοι άλλωστε έχουμε παραδεχθεί ότι ο χώρος φιλοξενίας είναι και
ακατάλληλος και προσωρινός.

Δυναμικές δράσεις για να λυθεί το ιδιοκτησιακό θέμα

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός και ο Συνδυασμός «Χαϊδάρι Ξανά κατέθεσε αίτημα προς το δημοτικό συμβούλιο και ζήτησε από την δημοτική αρχή να συζητηθεί στο αμέσως επόμενο δημοτικό συμβούλιο το θέμα της ακτής Σκαραμαγκά. Ο δήμαρχος είπε
ότι το θέμα έχει τεθεί και παλαιότερα και ότι ο Πρωθυπουργός έχει δεσμευτεί εγγράφως ότι θα παραχωρηθεί ο χώρος στο Δήμο όταν οι πρόσφυγες αποχωρήσουν.

Αυτό όμως δεν αρκεί. Οι υποσχέσεις είναι αόριστες και πρέπει να γίνουν πράξη.  Οι πολίτες του Χαϊδαρίου δεν είναι πολίτες β' κατηγορίας. Γιατί οι άλλοι δήμοι παίρνουν αυτό που θέλουν και το Χαϊδάρι όχι; αναρωτήθηκε.

Να παρθεί ομόφωνη απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο και ο καθένας να βγει μπροστά και να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν.

Δημήτρης Τσατσαμπάς: Αν δεν ασχοληθούν υπεύθυνα οι αρμόδιοι δεν θα δοθεί λύση

Την ανάγκη για συνεχή δουλειά και προσπάθεια από όλους για να λυθούν τα πολύ μεγάλα θέματα του ΜΕΤΡΟ, του Στρατοπέδου και της προβλήτας 4 εξέφρασε ο Δημήτρης Τσατσαμπάς. Τόνισε πως η παράταξη «Χαϊδάρι Ξανά» παρ’ ότι είναι αντιπολίτευση και έχει περιορισμένες δυνατότητες, κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια.

Υπεύθυνοι όμως  διοικητικά είναι ο Δήμος, η περιφέρεια, οι αρμόδιοι οργανισμοί και η κυβέρνηση. Είναι αυτοί που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης.

Αν όλοι αυτοί δεν ασχοληθούν σοβαρά και υπεύθυνα,τα μεγάλα αυτά ανοιχτάζητήματα που απασχολούν την πόλη μας και αφορούν την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας δεν πρόκειται να βρουν λύση.

 

Ntiniakos-skaramagas-2.jpg

© 2011-2022 westnews.gr, all rights reserved