z
Λάδια αυτοκινήτου: «Βάλσαμο» για το… στομάχι του ΙΧ μας
Κατηγορία : Αγορά / Ημερομηνία Δημοσίευσης : 2018-02-14 14:00:00

Η μηχανή του αυτοκινήτου μας είναι ο χώρος όπου η ενέργεια ξεκινά να μετατρέπεται σε κίνηση και μέσω των τροχών να μετακινούμαστε με το όχημά μας. Και ως τέτοιος χώρος πρέπει φυσικά να… τραφεί με κάποιο καύσιμο, έτσι ώστε να είναι αποδοτική στην αποστολή της.

Εξίσου σημαντικά όμως με τα καύσιμα είναι και τα λάδια του οχήματος, τα οποία διασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρξουν «παρατράγουδα» σε αυτή τη διαδικασία και πως ο κινητήρας, που μπορεί είναι πέρα από αυτοκινήτου, φορτηγού, μοτό, βιομηχανικού εργαλείου  ή γεωργικού μηχανήματος, τρακτέρ κλπ., θα είναι σωστά λιπασμένος και δεν θα υπάρξουν τριβές, φθορές ή βλάβες κατά την εργασία που επιτελεί η μηχανή.

Μεταξύ των λιπαντικών που κυκλοφορούν στην αγορά τα ορυκτέλαια είναι αυτά που μάλλον θα πρέπει να αποφεύγονται, καθώς αλλοιώνονται πολύ γρήγορα τα συστατικά τους και έχουν πολύ υψηλό ιξώδες (είναι δηλαδή πολύ πηχτά, παχύρρευστα). Η χαμηλή τιμή τους δεν μπορεί να αποτελεί δέλεαρ για την αγορά τους, αν συνυπολογιστεί η ζημιά που ενδέχεται να κάνουν στη μηχανή μας, αλλά και το ότι με λίγα ευρώ παραπάνω μπορούμε να βρούμε συνθετικά ή ημισυνθετικά έλαια που καθιστούν τον κινητήρα μας πολύ πιο αποδοτικό.

Για την αγορά του λαδιού θα πρέπει να λαμβάνουμε ιδιαίτερα υπ’ όψιν κάποιους παράγοντες:

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να είναι αποτελεσματικό όσον αφορά το καθάρισμα των εξαρτημάτων του κινητήρα από υπολείμματα που δεν έχουν διαλυθεί, ενώ θα πρέπει και να έχει υψηλή σταθερότητα θερμοκρασίας και αντοχή στην οξείδωση. Ακόμη, θα πρέπει να είναι συμβατό με τα υλικά των τμημάτων που στεγανοποιούν τη μηχανή και να μην είναι επιθετικό στα μεταλλικά τμήματα.

Ακόμη, να δημιουργεί ένα κατάλληλο φιλμ, μέσω του οποίου να ελαττώνονται ή και να αποφεύγονται οι τριβές και οι φθορές των επιφανειών. Για τον σκοπό αυτόν χρησιμοποιούνται ειδικά πρόσθετα, παραδείγματος χάρη δισουλφίδιο του μολυβδαινίου. Επιπρόσθετα θετικά χαρακτηριστικά είναι η διατήρηση των αρχικών του ιδιοτήτων για μακρά χρονική διάρκεια, αλλά και να μη χάνει το ιδανικό ιξώδες σε οποιαδήποτε θερμοκρασία, έτσι ώστε να εξασφαλίζει την καλύτερη λίπανση των επιφανειών του κινητήρα και να εμποδίζει τη φθορά τους κατά τους θερινούς μήνες, όταν αυτές υπερθερμαίνονται. Επιπλέον δεν θα πρέπει να αφρίζει, ενώ θα πρέπει να έχει και χαμηλή μεταβλητότητα, ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο η ρύπανση του περιβάλλοντος, να είναι δηλαδή οικολογικό.

Αφού εξασφαλίσουμε αυτές τις βασικές ιδιότητες του λιπαντικού μας, εν συνεχεία θα πρέπει να επιλέξουμε εκείνο που είναι καταλληλότερο για τον τύπο και τη μάρκα του ΙΧ μας από ένα ευρύ φάσμα προϊόντων. Το Διαδίκτυο αποτελεί μια πολύ καλή λύση για να παραγγείλουμε ό,τι θέλουμε με πολύ μικρή ή και καθόλου χρέωση για την αποστολή του στο σπίτι μας, ενώ οι πιο… παραδοσιακοί που δεν συμπαθούν την τεχνολογία μπορούν να προμηθευθούν το λιπαντικό της αρεσκείας τους από βουλκανιζατέρ, πρατήρια βενζίνης, ακόμη και από σούπερ μάρκετ που εξειδικεύονται σε είδη αυτοκινήτων.

Για τη μέγιστη λοιπόν απόδοση του κινητήρα μας και την αποφυγή μηχανικών δυσλειτουργιών οφείλουμε να δούμε με σοβαρότητα το θέμα «λάδι αυτοκινήτου», αναλογιζόμενοι ότι είναι τόσο σημαντικό όσο και η μηχανή του οχήματος και πως αποτελεί σημαντικό παράγοντα της λειτουργικότητας του ΙΧ μας και της δικής μας ασφάλειας στον δρόμο.    

Πηγή: theloladia.gr | Λάδια αυτοκινήτων

© 2011-2022 westnews.gr, all rights reserved